Rekrutacja trwa do 20 września 2024 r.
Projekt pt. „Szkoła z pasją”
Projekt realizowany jest przez Archidiecezję Gnieźnieńską/Katolicką Szkołę Podstawową im. bł. ks. W. Demskiego w Inowrocławiu z oddziałami przedszkolnymi w partnerstwie z Polskim Towarzystwem Ekonomicznym – Oddział w Bydgoszczy.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Priorytet 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 08.14 Kształcenie ogólne.
Okres realizacji projektu: 01.07.2024 r. – 30.06.2026 r.
Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 568 525,00 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 483 246,25 zł
Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Katolickiej Szkole Podstawowej w Inowrocławiu poprzez modernizację bazy dydaktycznej i podniesienie poziomu kompetencji oraz potencjału do podejmowania świadomych decyzji edukacyjnych u 96 uczniów, a także poziomu kompetencji zawodowych 14 przedstawicieli kadry do 30.06.2026 r.
Projekt skierowany jest do:
Osób mieszkających w rozumieniu Kodeksu cywilnego lub pracujących lub uczących się na terenie powiatu inowrocławskiego w województwie kujawsko-pomorskim, w tym:
- 96 uczniów Katolickiej Szkoły Podstawowej w Inowrocławiu (placówka kształcenia ogólnego), w szczególności w niekorzystnej sytuacji,
- 14 przedstawicieli kadry merytorycznej zatrudnionej w Katolickiej Szkole Podstawowej w Inowrocławiu.
Wsparcie oferowane w ramach projektu:
W ramach projektu zaplanowano:
- Remont pracowni komputerowej i uzupełnienie jej wyposażenia o nowoczesne sprzęty i urządzania (komputery wraz z oprogramowaniem, monitor interaktywny). Działania te przyczynią się do poprawy jakości oferty kształcenia, pozwolą na wdrożenie nowoczesnych metod pracy z uczniami, poznanie aktualnych treści np. z zakresu programowania, czy grafiki (zgodnie z bieżącymi trendami, o aktualnie stosowanych parametrach).
- Zajęcia dodatkowe dla uczniów w klasach I-III i IV-VIII obejmujące zajęcia wyrównawcze z matematyki oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia i kompetencje, w tym: kluczowe, emocjonalne i cyfrowe.
- Szkolenia dla kadry w tym nauczycieli i kadry zarządzającej prowadzące do nabycia kompetencji, w tym zwłaszcza w ramach kompetencji związanych z wykonywanym zawodem oraz pomocy w rozwiazywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych oraz pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
- Doradztwo edukacyjno-zawodowe zapewniające wsparcie szkoły i uczniów w zakresie wysokiej jakości oferty kształcenia i nowoczesnych metod wspomagających uczniów w wyborze dalszej ścieżki kształcenia i uzupełnienia wiedzy o lokalnym rynku pracy.
Oferowane formy wsparcia dla :
- Uczniów klas I – III:
- zajęcia wyrównawcze z matematyki,
- zajęcia rozwijające uzdolnienia, w tym: kółko matematyczno-przyrodnicze oraz kółko kreatywne kodowanie i programowanie,
- zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
- Uczniów klas IV- VIII:
- zajęcia rozwijające uzdolnienia: kółko języka angielskiego,
- zajęcia wyrównawcze z matematyki,
- warsztaty z kompetencji cyfrowych,
- zajęcia kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne.
- doradztwo edukacyjno-zawodowe, w tym: wizyty studyjne „Pierwsze spotkanie z rynkiem pracy”, warsztaty „Zdolności, umiejętności, praca”, indywidualne spotkania z doradcą zawodowy
- Uczniów wszystkich klas:
- Warsztaty z trzech obszarów tematycznych: działania prozdrowotne, edukacja medialna, kompetencje w zakresie pracy zespołowej, w tym wielokulturowej
- Indywidualne poradnictwo psychologiczne
- Kadry nauczycielskiej i kadry zarządzającej:
- szkolenie pt. „Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”,
- szkolenie pt. „Szkoła wielokulturowa”,
- szkolenie pt. „ChatGPT- narzędzie AI wspomagające pracę nauczycieli”,
- szkolenie pt. „Szkoła dostępna dla wszystkich-jak udzielać wsparcia edukacyjno-specjalistycznego, w tym ochrony zdrowia psychicznego dzieci”,
- szkolenie pt. „Menedżer edukacji”.
Planowane efekty i rezultaty projektu:
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 96 osób
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 podmiot,
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 1 szt.
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 14 osób
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 72 osoby
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 20 osób
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 11 podmiot
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 14 osób
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 86 osób
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 6 osób
- Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie – 4 osoby
- Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie – 4 osoby
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie