SZKOŁA Z PASJĄ

 

Projekt pt. „Szkoła z pasją”

Projekt realizowany jest przez Archidiecezję Gnieźnieńską/Katolicką Szkołę Podstawową im. bł. ks. W. Demskiego w Inowrocławiu z oddziałami przedszkolnymi w partnerstwie z Polskim Towarzystwem Ekonomicznym – Oddział w Bydgoszczy.

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Priorytet 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 08.14 Kształcenie ogólne.

Okres realizacji projektu: 01.07.2024 r. – 30.06.2026 r.

Wartość projektu (całkowity koszt projektu): 568 525,00 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 483 246,25 zł

Celem projektu jest poprawa jakości kształcenia w Katolickiej Szkole Podstawowej w Inowrocławiu poprzez modernizację bazy dydaktycznej i podniesienie poziomu kompetencji oraz potencjału do podejmowania świadomych decyzji edukacyjnych u 96 uczniów, a także poziomu kompetencji zawodowych 14 przedstawicieli kadry do 30.06.2026 r.

 Projekt skierowany jest do:

Osób mieszkających w rozumieniu Kodeksu cywilnego lub pracujących lub uczących się na terenie powiatu inowrocławskiego w województwie kujawsko-pomorskim, w tym:

  • 96 uczniów Katolickiej Szkoły Podstawowej w Inowrocławiu (placówka kształcenia ogólnego), w szczególności w niekorzystnej sytuacji,
  • 14 przedstawicieli kadry merytorycznej zatrudnionej w Katolickiej Szkole Podstawowej w Inowrocławiu.

Wsparcie oferowane w ramach projektu:

W ramach projektu zaplanowano:

  1. Remont pracowni komputerowej i uzupełnienie jej wyposażenia o nowoczesne sprzęty i urządzania (komputery wraz z oprogramowaniem, monitor interaktywny). Działania te przyczynią się do poprawy jakości oferty kształcenia, pozwolą na wdrożenie nowoczesnych metod pracy z uczniami, poznanie aktualnych treści np. z zakresu programowania, czy grafiki (zgodnie z bieżącymi trendami, o aktualnie stosowanych parametrach).
  2. Zajęcia dodatkowe dla uczniów w klasach I-III i IV-VIII obejmujące zajęcia wyrównawcze z matematyki oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia i kompetencje, w tym: kluczowe, emocjonalne i cyfrowe.
  3. Szkolenia dla kadry w tym nauczycieli i kadry zarządzającej prowadzące do nabycia kompetencji, w tym zwłaszcza w ramach kompetencji związanych z wykonywanym zawodem oraz pomocy w rozwiazywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych oraz pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
  4. Doradztwo edukacyjno-zawodowe zapewniające wsparcie szkoły i uczniów w zakresie wysokiej jakości oferty kształcenia i nowoczesnych metod wspomagających uczniów w wyborze dalszej ścieżki kształcenia i uzupełnienia wiedzy o lokalnym rynku pracy.

Oferowane formy wsparcia dla :

  • Uczniów klas I – III:
  1. zajęcia wyrównawcze z matematyki,
  2. zajęcia rozwijające uzdolnienia, w tym: kółko matematyczno-przyrodnicze oraz kółko kreatywne kodowanie i programowanie,
  3. zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
  • Uczniów klas IV- VIII:
  1. zajęcia rozwijające uzdolnienia: kółko języka angielskiego,
  2. zajęcia wyrównawcze z matematyki,
  3. warsztaty z kompetencji cyfrowych,
  4. zajęcia kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne.
  5. doradztwo edukacyjno-zawodowe, w tym: wizyty studyjne „Pierwsze spotkanie z rynkiem pracy”, warsztaty „Zdolności, umiejętności, praca”, indywidualne spotkania z doradcą zawodowy
  • Uczniów wszystkich klas:
  1. Warsztaty z trzech obszarów tematycznych: działania prozdrowotne, edukacja medialna, kompetencje w zakresie pracy zespołowej, w tym wielokulturowej
  2. Indywidualne poradnictwo psychologiczne
  • Kadry nauczycielskiej i kadry zarządzającej:
  1. szkolenie pt. „Praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych”,
  2. szkolenie pt. „Szkoła wielokulturowa”,
  3. szkolenie pt. „ChatGPT- narzędzie AI wspomagające pracę nauczycieli”,
  4. szkolenie pt. „Szkoła dostępna dla wszystkich-jak udzielać wsparcia edukacyjno-specjalistycznego, w tym ochrony zdrowia psychicznego dzieci”,
  5. szkolenie pt. „Menedżer edukacji”.

Planowane efekty i rezultaty projektu:

  1. Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 96 osób
  2. Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1 podmiot,
  3. Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 1 szt.
  4. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem 14 osób
  5. Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 72 osoby
  6. Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 20 osób
  7. Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 11 podmiot
  8. Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 14 osób
  9. Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 86 osób
  10. Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie – 6 osób
  11. Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie – 4 osoby
  12. Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie – 4 osoby

#FunduszeUE                    #FunduszeEuropejskie